Kuigi Valgamaal Hargla koolis on jalgpall niigi juba spordiala number üks, lisas „Jalgpall kooli!“ treenerite külaskäik õpilastele entusiasmi juurde.

„Jalgpall on meil õpilaste hulgas kindlasti populaarseim spordiala,“ ütles õpetaja Urve Naha. „Aga muidugi on ka selliseid lapsi, kes enne nii väga ei soovinud mängida, kuid nüüd on pärast toredaid treeninguid samuti mängimisest huvitatud.“

Kahest osast koosnenud trennides osales kogu kool ehk 40 last. „Väga meeldis ja väga väärt üritus,“ tunnistas Naha. „Treenerid olid toredad ja lapsesõbralikud. Õpilased olid kogu treeningu väga hästi hõivatud, keegi ei nurisenud ja viilinud. Treenerid olid tublid, sest tunnustasid kogu aeg lapsi ja innustasid neid. Kui midagi hästi välja tuli, siis kiideti ja õnnitleti uue maailmarekordi puhul. Tõeliseks meluks läks lastel aga ikka siis, kui mängud algasid.“

Urve Naha hinnangul olid harjutused loogilised ning treenerid selgitasid lastele väga lihtsalt ära, mida tegema peab ja nad said kohe ülesandest aru. Koolis ollakse viimasel ajal jalgpallile rohkem pühendnud ja seepärast said kõik harjutustega ka päris hästi hakkama. Lapsed olid vahvad ja keegi ei kurtnud.

Koostöös kohaliku noortekeskusega toimub koolis jalgpalliring, palli mängitakse tunnis ja vabal ajal ning võimalusel osaletakse ka erinevatel võistlustel. Kui seni oli koolis vaid kaks palli, siis kingituseks saadud uued mänguvahendid annavad võimaluse veelgi aktiivsemalt ja kvaliteetsemalt harjutada.

Koolis käisid külas treenerid Timo Teniste ja Sander Lember. „Väga tore oli ja saime ainulaadse kogemus, sest õues olev väljak oli lume all ja nii viisime trennid läbi kitsas ahjuküttega koridoris,“ rääkis Sander Lember.

„Hullema vältimiseks pandi üles ka mõned matid ja kui pall tabaski vahel mõnda lillepotti, siis midagi hullu ei juhtunud. Lastel oli kindlasti huvitav ja õpetaja oli ka sõbralik.“

harglaRohkem pilte koolide külastustest saab vaadata pildigaleriist siit

2014. aastal Eesti Jalgpalli Liidu poolt käivitatud suurprojekti „Jalgpall kooli!“ toetab varustusega Nike.